Костеві Москальцю

ФОРМИ ВЛАСНОСТІ

Мої віршí, написані тобою –
сади, залиті золотою манною.
Хоч ні, я знов тебе – себе – обманюю:
Обвуглені під суперновою любові.

Виходить, не олія і не графіка,
а радіоактивна інсталяція.
Мов сталкер, чи то пак, його собака,
пульсацію намацую лиш пальцями.

Я входжу. Ні, не входжу – прокрадаюся.
Я прокидаюся у твій молочний сад.
Ранкове птаство вибухає з радості,
мов сотні крихітних гранат.

Спробуй гукнути –
тут нема
звуку.
Та є – луна.

В зоні мови
поет завжди
злодій,
чужий.

Мова муляє, як ребро, із котрого сама ж постану.
Бачиш, в твоєму домі все по-своєму переставила.
Мовлення райський сад обживаю і розгалужую,
дихаючи, свистячи. Як соловей? Як мушля.


СЯЙВО НАД СЕЙМОМ

Смеркає. Край
не небесний, а польовий.
Сейме, сяй.
Палай, блиск кульовий.

Ти любиш цей спогад: вода,
м’язистий чорнильний кисіль
впирається в груди. Дар
з гладкої поверхні снів

знімаймо, пінку із молока.
Тут м’яко, і твердо там.
Де вихід звідси? Чекай.
Не бог, але вір: воздам.

Навіть, якщо в цих водах,
мов мушки у бурштині,
зав’язнемо – не шкода:
життя почалось у воді.

Крапля в краплю, вода до води:
Господи, благослови цей дим,
дух над водами, сей туман.
Не бог, але вір: воздам.

Крила склав
Купідон
і пішов
на дно.

Ми прикуті
до води
якорем одним –
живим.

Хто із нас трьох в повітрі
Пише віршí?
Чисто? Кристально чисто.
Витрімо.
Перепишім.

Я зовсім не зв’язкова. Хіба ти не знав?
Я блимання, знак, сигнал. Переконайся сам.
Над лозами зорі гуснуть. Гаснуть сутінки.
Ні, аж ніяк не зоря. Супутник.


ТРОЯНДА

Де мертво – ріж.
Де щемко – ніж.
Між нами лиш –
Мов провід – вірш.

Я люблю твій безлюдний острів, тумани і сосни.
Я люблю вдовільнятись малиною, бути гостею.
Наче Мурка, в старій тужурці вдихати Приму.
Я люблю, що можна лаятись і не стримуватись.

Персеїди – очам.
Їжачку – молочко.
Під долоню – чоло.
А на губи – печать.

Бо на серці печаль, троянда без імені і без роду.
Річ в собі, що пізнати, назвати її не годна.
Знаєш? Знаю: у житті є місця, де можна вижити –
Вузькі острівці любові, скреслі тонкі крижини.

